ІСТОРІЯ — РИБАЛКА ПО ОСТАННЬОМУ ЛЬОДУ

Багатьом ця історія нагадає точно таку ж, але свою, з різницею в деталях. І все ж, нам здається, її варто ще раз розповісти. Тим більше, що крім вигаданих героїв, вона на 110 % правдива і повчальна.
Сам я не зимовий рибалка, і байдужий до пингвинарию. Більше того, я взимку відпочиваю від улюбленого виду відпочинку:)А з іншого боку планети рибака — сусід по гаражу. Він влітку рідше ловить ніж взимку, відпустка спеціально бере на лютий… Роздивляючись в мікроскоп його зимові улови, я зазвичай відкрито стьобався над сусідом пінгвіном. Але той завжди відповідав — пака не спробуєш, краще мовчи…Не в рибі щастя.
Я мовчав, під стьоб:) Але!…
Все почалося з того, що сусід у черговій відпустці намацав рыбоносную жилу на Дніпрі. Кожна рибалка приносила відмінну плоту і тарань, а вінцем стала рибина на 650 грам. На пропозицію поїхати, я вже не крутив пальцем біля скроні(стало цікаво поглянути), а розповіді про сотні рибалок і безпечний, лід штовхали скуштувати. Зрештою цікавість перемогла.

Божевільні морози відступили, прийшла відлига. Вночі невеликий мінус, вдень невеликий плюс. Сусід мотався на рибалку щодня, плотва і тарань вже цілком могли наповнити конвеєр невеликого свічкового заводика, коротше улови дуже радували… Поки у сусіда не зламалася машина… Засіб пересування стало надовго, і мій безкінний сусід умовив мене скласти компанію.
Притому треба було терміново їхати, так як відлига свою справу знала. І русло Дніпра, як сказав сусід, вже розкрилося. Домовилися, брати нічого не треба було, лише теплий одяг і взуття.На мої побоювання з приводу небезпеки(синоптики обіцяли до +15 С!!!) — сусід привів слова свого кума, мовляв той тільки приїхав з рибалки, відмінний клювання, лід 15 см. і він їде з нами, а синоптики всі брешуть… Всю ніч, перед першою зимовою риболовлею снилися кошмари…
Вранці каву і в дорогу…

По приїзду на Дніпро виявилося, що деякі рибалки ловили всю ніч, і непогані підлящики, плотва і тарань того були красномовним підтвердженням. Хтось вимовив фразу рибалка по останньому льоду, якою я абсолютно не надав значення, бо в цей момент пролунав телефонний дзвінок і моя перша зимова риболовля накрилася…

Форс мажор, примусив терміново повернутися додому. Компанія трохи понервували, але дізнавшись що я їх залишаю і повернуся до вечора, задоволені рибалки бадьоро помчали бурити… Я ж повернувся, усунув форс мажор, зідзвонився з сусідом, який, як з’ясувалося, активно набивав свій рибальський ящик рибою…. і годинки 2, після обіду, висунувся вдруге на першу зимову рибалку(по дорозі мене збентежили цифри на бортовому термометрі). У 15 00 вже був на місці. І серйозно очікував на пару годинок божевільного ельдорадо, яке мені гарантували:) Але знову АЛЕ!
Сучасна зима пріподносіт сюрпризи. 16 лютого 2016 року, в центрі України, температура повітря сягала +17 С. Ще зранку було +5 С, і лід товщиною 15 сантиметрів…

Зайти на воду, на мій погляд було неможливо, тому мені довелося дзвонити сусідові, що б той допоміг. Відстань від берега та до місця лову близько 300 метрів.
Поки він ішов, я спостерігав за ним… Спочатку він бадьоро крокував, через 100 метрів опустив ящик і почав його тягнути, а ще через сто почав ступати дуже акуратно…
Я і не зрозумів, мені стало смішно, бо сусід відкинув ящик і почав на моїх очах лягати на лід. Дзвінок, реально все змінив…

Тремтячий голос, паніка, і прохання допомогти. Лід під ним гнувся, і на нього виступала вода… Сусід повз… Через мить на моїх очах сусід спробував встати і… Пірнув. Його крик, звернув на себе увагу рибалок, які перебували від нього на віддалі двохсот метрів. Сусід кричав, а я не чим йому допомогти не міг. Паніка різко передалася мені, почав навіщо йому дзвонити. Рибалки чомусь мовчки за всім цим спостерігали… Що страшенно дратувало. Кинувся до машини і почав сигналити як божевільний привертаючи увагу, сусід все ще намагався вилізти на лід, крізь мати. В якийсь момент він вибрався з води і поповз у бік ящика. Я подивився на колег по нещастю, які як здалося замерзли… Всі залишалися на своїх місцях. Сусід почав як божевільний кричати, що лід все, і треба дзвонити в мнс…
Врятував мого сусіда кум, і те, що серед божевільних, були рибалки на надувних човнах. За допомогою човна підібралися до замерзаючої сусідові, поділилися одягом і перемістили його на безпечний лід. Так само кум при спробі врятувати ящик, пірнув по пояс, що зовсім було не добре… Хоча ящик він врешті-решт врятував…

Поступово паніка перекинулася на всю братію, а на льоді було чоловік 30 відчайдушних і кілька рибалок з човнами. Метнувшись по сторонах відчайдушні швидко з’ясували що справа труба. За день лід місцями відійшов від берега, подекуди просто зіпсувався до стану, що не дозволяло по ньому безпечно ходити…

Хлопці з човнами, обросли відчайдушними колегами, без оних і подорожували по крижині разом. Мокрий сусід і його кум, разом з господарем човна, через годину таки вибралися на сушу, в результаті неймовірних зусиль… Інша братія повільно пробивалася на човнах крізь льоди, а ті кому не пощастило потрапити в першу партію з жахом чекали свого порома. І тут я помітив дивної місцевого дядечку, з палицею в руці, яких бадьоро крокував від безпечного берега по льоду хитромудрими зиг-загами в бік приречених рибалок.

На подив усієї братії він з успіхом добрався до них. А далі за літру пообіцяв вивести найближчу групу на берег. Чоловіки готові були на літр з кожного, тому угода відбулася миттєво. Мої пасажири грілися в машині, а я з захопленням спостерігав за тим як дід, вивів!!! безпечно!!! людей на берег, отримав розрахунок грошима, і махнувши з запропонованої пляшечки для хоробрості, відправився знову на лід, зиг-загами пішов за черговою групою рибалок. Профі на човнах з працею, ламаючи пешней лід, ще не дісталися до берега, а божественно ширяє по льоду дідок, вже вивів другу групу рибалок. Врятовані обіймалися на березі і будували плани на вживання стресо-снимателя. Переконавшись що всі врятовані, і ми вирушили додому. По дорозі, че-то мої супутники мовчали, хоча як з’ясувалося, вони відбулися легким переляком. Сусід втратив бур МОРА(потонув під час порятунку скриньки), телефон, і дістаючи у воді з кишені рятувальники, ключі від квартири. Його кум тільки втопив телефон, який начебто пізніше ожив. Обидва надалі застудилися. Улов склав по 4-5 кг. різної риби…

Для чого ми публікуємо цю історію? А що б більше людей прочитали висновки одного з її героїв…

В принципі, я залишився задоволений своєю першою і останньою зимовою риболовлею, цим безумством під назвою рибалка по останньому льоду. Тепер я точно знаю, що це не моє:) І мовчати з приводу зимової риболовлі більше не буду, адже я скуштував, і мені для висновків цього достатньо:) Ось така рибалка по останньому льоді…

• Слідувати

admin

Народився я майже в очереті, на березі Волги, в районі з назвою Світлий Яр. З молоком матері ввібрав в себе любов до риб і їх лову. З вудкою пам’ятаю себе з п’яти років. Може тому і пропустив повз вуха основні уроки правопису. Роблю ашипки, і не правильно, розставляю коми! В даний час, намагаюся створити зручний інформаційний ресурс для українських рибалок, ну і трохи оформляю це як блог. Тільки є один нюанс, я не знаю що це таке:)

Попередній запис

Ловля трофейної щуки

23.02.2016

Наступна запис

Ще раз про преднерестовом жорі щуки